Monday, October 14, 2013

October 14, 2013

Dear Everyone,
Well, I don't know if this week has anything that is really considered exciting from your end of things.  We went to another funeral.  We had zone conference, the big kind, so I got to have an interview with President Donald.  That was really great.  He was super helpful, and supportive, and told me what's going to happen in Bekasi next Monday when my companion goes home.  I really love President Donald.

We had our AC fixed!  The repairman was like 2 hours late, so that problem is the same no matter where in the world you're at.

General conference was interesting.  It was in Indonesian, but the first few words from each prophet were in English, so I'd get all excited, and then the translator would kick in...  I could understand what was being said, but I couldn't think about it and translate at the same time, so I just ended up confusing myself.  Can't wait for the Liahona to read everything.

I still have time, so saya akan membagikan kesaksian saya, tetapi pasti di bahasa karena saya lupa bagaimana bagaikan di bahasa inggris...

Saya tahu bahwa gereja ini adalah gereja yang sama bahwa Yesus Kristus mengorganisasi ketika dia hidup di bumi ini.  Semua adalah sama, imamat, pembaptisan, semuanya.  Saya tahu bahwa hanya melalui mengikuti Injil Yesus Kristus kita boleh kembali kepadi Bapa Surgawi kita.  Saya tahu bahwa kita semua adalah anak-anak Allah, dan karena itu, dia mengasihi kita semua masing-masing.  Kadang-kadang, saya bingung kenapa dia mengasihi saya, karena saya bukan orang luar biasa, saya biasa aja, saya bukan nabi, atau terkanal, atau apa-apa.  Saya tidak terlalu pintar, saya hanya biasa.  Tetapi dia mengasihi saya, dan itu mukjizat yang besar sekali.  Saya juga tahu bahwa Allah kita mau kita untuk menjadi behagia.  Dia mempersiap jalan bahwa kita bisa pulang setelah kihidupan ini, tetapi karena kasih dia amat besar, dia akan biarlah kita pilih.  Saya bersyukur atas kesempatan ini untuk melanyi Allah.  Dia memberkati kihidupan saya, dan saya besyukur sekali.  Saya tahu kalau anda mau menjadi bahagia, coba gereja ini.  Itu akan membanutu anda untuk lihat yang penting.
Dengan Kasih,
Elder Heiner


Me and a Boa Constrictor
It's a big snake... 4 meters
Artsy.
It's a good thing I didn't drop my badge.

No comments:

Post a Comment